Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Andreas Weinås - 21 augusti 2008 22:17

Jag har som ni säkert märkt en förkärlek för stilikoner från förr. Detta beror mycket på att jag saknar den uppklädda vardagen som fanns förr då det inte spelade nån roll om du var jurist eller arbetare, du gick i kostym i vilket fall. Skillnaden var att de fattiga fick gå i sin enda varje dag och skapade ett annorlunda mer avslappnat kostymtänk. En av de största stilförebilder som influerat världen är näste man på listan: Frank Sinatra



 


Nutida designers använder ofta influenser från

Frank Sinatras berömda stil


Neil Barrett A/W 08







Av Andreas Weinås - 21 augusti 2008 21:53

Tankarna går till en rockabilly variant med korta sidor och nacke och längre upptill. Kammas bakåt som ett halvruffsigt backslick. Till detta passar ett par grova chinos, stickad tröja, arbetarboots och ett kort helskägg..Tänk rockabilly möter arbetare i hamnen.


Andreas Halldén

Av Andreas Weinås - 21 augusti 2008 11:57

Det kan kännas lite oaktuellt med ett tips om solglasögon för tillfället med hösten i antågande men jag tänkte det lite mer på sikt. Modellen heter Cary och kommer från populära designern Tom Ford. Priset hamnar på 211euro exkl.frakt på Unitedshades.com men kan garantera att de kommer kosta betydligt mer i Sverige.


Många tror att wayfarer-trenden kommer att försvinna nästa sommar och varför köpa ett par nu men jag hävdar att man inte ska fokusera på vad som är hetast just nu utan va du tycker är snyggast på dig! Wayfarers kommer komma tillbaka igen då denna typ av modell har varit inne minst en gång varje årtionde sen 60-talet. Och känns priset i värsta laget så finns det självklart budgetvarianter av modellen.



 

Brad Pitt bar modellen på premiären för Oceans 13


 Modellen fukar även utmärkt som vanliga glasögon

Av Andreas Weinås - 21 augusti 2008 11:12

Idag var jag på visning på en lägenhet jag varit intresserad av. Med mig hade jag Jens och Fabian och passade på att ta lite bilder från dagen.


Rock Marc By Marc Jacobs / NK Herrtrend

Skjorta Bill Tornade / Present

Slips Gant / Present

Cardigan Ben Sherman / NK Herrtrend

Jeans Dsquared / ABCD

Skärp Gant / Present

Skor Pointure / Frankrike

Väska Isiro Man / Isiro Man


Fabian med en grym Parkas från Whyred

 


Jens med den magiska sommarvarianten av min egen bombarjacka.


Bra dag på stan

Av Andreas Weinås - 21 augusti 2008 10:40

I lördags var det utgång och detta var min outfit. Kavaj och t-shirt nyinköpta på rean. 75% på kavajen och 70% på t-shirten.


Kavaj RA-ER / Rebel



T-shirt Neil Barrett / Kungsgatan 9B

 




Seglarskor Pointure / Frankrike

Jeans Dondup / Kungsgatan 9B



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards