Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Onsdagsbio

Av Andreas Weinås - 6 februari 2009 12:26


Efter fantastiska uttalanden av vänner och bekanta var det dags för mig och min flickvän att se "Benjamin Buttons otroliga liv".

 Filmen var onekligen riktigt bra och det är något ni alla bör se.

 Både Brad Pitt och Cate Blanchett är riktigt bra i rollerna.


 Den här gången blev klädseln lite mer casual.

Att ha en lite längre stickad tröja under en kortare bombarjacka i detta fallet ger en lite annorlunda siluett som jag gillar.


 Färgmatchning är något som tycker är väldigt intressant och här går både väskan och bootsen i samma bruna nyans trots att de är från två helt olika tillverkare.



 
 
Ingen bild

F

6 februari 2009 13:59

Riktigt snyggt! Jag anser mig själv vara en tämligen ny läsare, och jag måste säga att på bara några månader har du blivit min största inspirationskälla! Det är inte så att jag kopierar din stil rakt av, utan letar fortfarande efter min egna personliga stil. Något som jag tycker du lyckats med otroligt bra. Gillar även att du frekvent uppdaterar bloggen, vilket ger mig något att göra på lunchen och under övriga dagen.
Några värmande ord i kylan /F

 
Ingen bild

Andreas Weinås

6 februari 2009 15:18

Tack så mycket F!
Det var minst sagt värmande ord. Det är jätteroligt att läsa att du har mig som inspirationskälla och tycker jag har en personlig stil. Det är något som alla stilintresserade strävar efter tror jag!

Tanken är att försöka variera mellan 1-3 inlägg per dag beroende på inspiration, samt att blanda egna bilder med annat.

tack ännu en gång!

//Andreas

 
Ingen bild

Jocke

6 februari 2009 19:34

Håller med F, riktigt bra blogg. Alltid värt ett daglig besök. Kul att du uppdaterar ofta och oftast intressanta inlägg. Bra inspiration även om jag inte direkt klär mig lika dressat som du.

 
Ingen bild

Andreas Weinås

6 februari 2009 20:50

Tack så mycket Jocke.

Känns kul att du får inspiration även om du inte har samma klädstil. Det är viktigt att nämna att jag kan tycka att en casual stil på en person som älskar den är minst lika snygg som den dressade varianten. Allt handlar om att hitta sin väg. Så länge man ha ett öppet sinne för andra stilar och influenser.


//Andreas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51

  Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja. Bottega Veneta är det märke som kansk...

Ovido - Quiz & Flashcards