Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Vida jeans

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51


Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja.

Bottega Veneta är det märke som kanske varit tydligast i sin visning när det kommer till denna trend och nu ser man hur de allra mest trendkänsliga har börjat plocka upp den.

bild: www.thesartorialist.com


 
 
J

J

9 februari 2009 21:22

Vågar du?

http://nofashionblog.blogspot.com

 
fabian

fabian

10 februari 2009 04:53

Har du koll på ett märkte som heter Shipley & Halmos?

http://www.fabelsvarld.com

 
Ingen bild

Andreas Weinås

10 februari 2009 08:22

Fabian:

Shipley & Halmos gör riktigt snygga grejer och var med på NYC modemässa. Har rätt dålig koll på prisnivån men den är oftast ganska hög när märken väljer att visa på catwalk.

J:

Inte en chans...

 
fabian

fabian

10 februari 2009 10:34

Har fått reda på att det finns en affär här i Sydney som har deras grejer, ska försöka ta mig dit och kolla nån dag.

Robert Geller då?

http://www.fabelsvarld.com

 
Ingen bild

Andreas Weinås

10 februari 2009 10:37

Det är verkligen värt ett besök!

Robert Geller är en av mina favoritdesigners som kör mycket på bohem/gypsy stilen med hattar och lite skrynkliga kavajer, halsband, och smal passform. Hans grejer vet jag dock är dyra men den australiensiska dollarn är ju låg så det är klart värt ett besök det med.

//Andreas

 
Ingen bild

Lina

10 februari 2009 14:29

Tänkte tipsa om en blogg jag upptäckt som skrivs av en tjej och en kille. Killen har bra stil och kom på att det kanske är något du skulle uppskatta att kolla in http://hannaojohn.blogg.se/2008/july/tack-for-igar.html#comment

 
Ingen bild

Jocke

10 februari 2009 18:07

Usch inget vidare snyggt, kvittar nog vem som bär det. Ser mer ut som en kjol än ett par jeans...

Linas tips var förövrigt bra, helt okej blogg.

 
Ingen bild

Andreas Weinås

10 februari 2009 19:55

Måste nog hålla med dig Jocke..Detta är ju verkligen en speciell stil och jag personligen har svårt att tycka att nån ser bra ut i det men jag vill ändå förmedla trenden för tycker någon att det är skitsnyggt så ska det självklart köra på det...Hellre något som kanske inte är estetiskt perfekt än att vi alla ser exakt likadana ut.

Vi har ju alla olika tycke och smak.

Bra att få en även negativa åsikter om vissa trender.

//Andreas

 
Ingen bild

gurra

10 februari 2009 21:42

kan du inte uppdatera oss lite om läget i göteborgsbutikerna? lite köptips och nyheter om vårkollektioner osv :D

 
Ingen bild

Andreas Weinås

10 februari 2009 22:00

Gurra:


Det är en tanke jag haft ett tag men då många butiker inte tagit in allt ur sin vårkollektion ännu så har jag valt att vänta med ett sådant inlägg tills utbudet är större och vinterrean är över.

Jag kommer dock inte tipsa om vårens måste plagg så för den som väntar sig att dessa inläggen kommer baseras på trend blir nog besviken även om vissa inslag av det också dyker upp.

Men som sagt så skall jag ta en sväng på stan med kameran och även intervjua en del butiksbiträden jag känner och fråga va deras favoriter är ur vårkollektionen.

Räkna med att dessa inlägg kommer dyka upp under mars månad.

//Andreas

 
Ingen bild

gurra

10 februari 2009 23:13

andreas:

låter helt jävla perfekt! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 8 februari 2009 11:58

  Att mixa färger och material är en hel vetenskap och jag har tre färger som jag gillar extra mycket. Genom att kombinera mörkblått, beige, och brunt kan man på ett diskret sätt få fram färg i klädseln utan att det blir skrikigt. En mörkblå kostym m...

Ovido - Quiz & Flashcards