Alla inlägg under augusti 2008

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 13:02

jag hittade dessa bilder när jag spontan-googlade kändisar tidigare i veckan och är det inte MIN personliga favoritjacka som dyker upp på  Justin..


Jacka Neil Barrett/Kungsgatan 9B

T-shirt Velour/Kastellgatan

Tröja Hope/Bobby Dazzler

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 01:01

Första svensken hittills blir Andreas Halldén. Känd från bla. programet Rallarsving och som designer på björn borg.

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 00:47

Precis som med skinnjackan så kan man med bra kvalité ha ett par i många år framöver och fördelen är att det aldrig kommer vara fel med ett par klassiska läderskor. Min personliga favorit är dessa:

Skor Paul Smith

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 00:26

En skinnjacka av klassiskt snitt är ett av de mest tidlösa plaggen i en mans bas gaderob. Tänk på att satsa på klassiskt och kvalité så kan jackan hänga med i 15 år framåt.

Skinnjacka Rick Owens

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 00:12

T-shirt Amplified/asos.com

Jeans Revolution/Kastellgatan

Solglasögon Gucci/Frankrike

Klocka Puma/present

Av Andreas Weinås - 19 augusti 2008 00:08

less is more...

Byxor Lécole National

Farfarströja J.Lindeberg

Accessoar Linnea från jobbet


Av Andreas Weinås - 18 augusti 2008 23:33

den bästa bildbloggen på nätet heter thesartorialist.com. Rekomenderas starkt!


Scott "the sartorialist"


min personliga favorit är denna...

sjukt nice stil faktiskt...

Av Andreas Weinås - 18 augusti 2008 22:50

frågan är om det finns nån man som inte har en vit skjorta i sin garderob. Det absolut viktigaste plagget i min garderob då det går att matcha med verkligen allt. Först ett eget bidrag med en extra kanske mindre tidlös detalj :) sen ett mer klassiskt exemplar.

Skjorta Neil Barrett


Skjorta J.Lindeberg

Ovido - Quiz & Flashcards