Alla inlägg under augusti 2008

Av Andreas Weinås - 17 augusti 2008 23:09

Det finns få människor som lyckas se så otroligt vidriga och coola ut på samma gång...folk får säga va de vill, hans stil är kanske inte hetast längre men ser det ut som han bryr sig?

Av Andreas Weinås - 15 augusti 2008 22:37

Under denna kategori kommer jag lägga ut plagg som kan ingå i varje mans garderob och enligt mig är tidlösa. Första plagget ut är trenchcoaten. Jag har valt en bild på den modell som jag själv äger men då i svart.

Trenchcoat Diesel/NK Denim

Av Andreas Weinås - 14 augusti 2008 22:27

Jag gillar hela den ostrukturerade skrynkliga kavaj looken som verkar bli ännu större nästa sommar.


Junya Watanbe S/S 09


Notera matchningen av skjorta och insidan av jeansen


Många rutiga detaljer 

Av Andreas Weinås - 14 augusti 2008 22:18

Ur filmen "Vild ungdom"


Ur klassikern Gudfadern

Av Andreas Weinås - 13 augusti 2008 20:07

Här kommer första personen ut bland de stilikoner som ja tänkt nämna på bloggen. Andre 3000 har en förmåga att blanda stilar, färger, passformer, märken och priser och få allt att se så sjukt bra ut. Här är några exempel.


Av Andreas Weinås - 12 augusti 2008 19:48

Här har jag funnit en personlig favorit! Det kan ha med hans helt fantastiskt dryga och vidriga personlighet som han är själv mkt stolt över. Samtidigt som han är det vidrigaste aset på upper east side så kan man inte låta bli att älska han klockrena kommentarer, och preppy extrema stil han bär upp klockrent. här är några exempel:

Av Andreas Weinås - 11 augusti 2008 20:21

Här är rocken jag hittade på NK. Funkar bra på höst som vår och känns rätt att bryta av det dova höst färgerna med.


Marc By Marc Jacobs S/S 08


Av Andreas Weinås - 11 augusti 2008 19:43

Något jag fastnat för som kom starkt förra vintern är SKA-trenden. Kängor, upprullade jeans, hängslen, rödrutiga detaljer och bombarjacka..fördel att ej va snaggad då du lätt kan bli tagen för nynazist vilket absolut inte är fallet.


Dsquared A/W 08




Ovido - Quiz & Flashcards