Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Söndagsmiddag

Av Andreas Weinås - 1 februari 2009 23:59


Ikväll var det åter igen besök hos svärföräldrarna som bjöd på en mycket trevlig lax.

På vägen hem blev det ett välförtjänt godis-stop.

 



En lite mer dressad klädsel idag men fortfarande med jeans och halsduk för att tona ner stilen en aning.




 
 
fabian

fabian

2 februari 2009 12:39

Hehe en väldigt trevlig lax...Hade kunnat gå lös här men väljer att avstå =)
Fruktansvärt stilig är du iallafall, men jag tycker att du ska satsa på enbart murre ett tag. Känna på det lite.

http://www.fabelsvarld.com

 
Ingen bild

Andreas Weinås

2 februari 2009 13:04

tack så mycket Fabian...Tankarna har gått till att skaffa mustasch men i samråd med jens har jag valt att avstå...Det känns som att mustasch har blivit för mycket av en trend de senaste och i samband med denna bloggen hade folk bara trott att jag ville vara trendig vilket inte skulle vara fallet. Att bära en mustasch med stil kräver sin man och helst en klassisk stil i övrigt...Jag har inte begravt tanken på mustaschen helt än men den ligger på is ett tag framöver.

//Andreas

 
fabian

fabian

2 februari 2009 13:26

Mustasch är ingen trend. Riktiga män bär mustasch, så är det bara. Kan man så ska man är mitt motto.

http://www.fabelsvarld.com

 
Ingen bild

Andreas Weinås

2 februari 2009 13:43

Jag vill verkligen säga detsamma men det finns många exempel på klassiska detaljer i herrmodet som tyvärr fallit offer för den stora massans trendsökande..Kostymvästen, de ledigt upprullade byxorna sommartid och nu till våren de klassiska seglarskorna.

Men jag har som sagt inte gett upp hoppet än utan kommer eventuellt ge mustaschen en chans i samband med en slätrakning hos barberarn i vår.

 
Ingen bild

daniel

2 februari 2009 14:10

grymt snygga dsquared-brallor!

 
Ingen bild

Andreas Weinås

2 februari 2009 15:36

Tack så mycket Daniel!

Faktum är att dessa är ganska diskreta för att vara dsquared. Men det är just det jag gillar med dom. Bra passform, klassiskt raka och superb kvalitet. Detta är de par jeans jag betalat överlägset mest för men också haft mest användning för.

//Andreas

 
Ingen bild

daniel

2 februari 2009 19:02

ja, de var faktiskt ovanligt diskreta. får man fråga vad de kostade? dsquared brukar ju blanda ganska mycket med sina priser..

 
Ingen bild

Andreas Weinås

2 februari 2009 21:52

Håller med dig om att de varierar sig i prisväg men dessa är faktiskt en billigare modell som kostade 2400kr på ABCD i göteborg. När jag skrev att dessa var de jeansen jag lagt överlägset mest pengar på menade jag pga att jag köpte dem till ordinarie pris till skillnad från båda Dondup modellerna som vanligtvis kostar 3000kr men inhandlades på rean..

//Andreas

 
Ingen bild

daniel

2 februari 2009 23:00

ok! om du var tvungen att välja, dsquared eller dondupjeans? dvs om man tittar på kvalitén, passform och design jämfört med ordinarie pris på jeansen?

 
Ingen bild

Andreas Weinås

2 februari 2009 23:46

hehe...svår fråga faktiskt Daniel. Jag valde att skriva ett helt inlägg om frågan för att det fanns en del att skriva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51

  Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja. Bottega Veneta är det märke som kansk...

Ovido - Quiz & Flashcards