Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Andreas Weinås - 4 oktober 2008 14:02

Detta inlägg tillägnas den nyligen bortgångne stilikonen Paul Newman som under hela sin karriär var minst sagt oklanderligt klädd.


snygg frisyr


Klassisk stil med väst och hatt


Tidlös rock

Av Andreas Weinås - 4 oktober 2008 13:52

För er som fortfarande tvekar på om man kan bära kavaj dagligen utan att se gubbig eller för finklädd ut kan ja bara säga. Det är OK! Om det är något ni tycker är snyggt så skall ni inte hålla tillbaka det för att ni är rädda att vara för uppklädda. Om det är ok för folk att gå i mysbyxor instoppade i tubsockarna på stan så är det ok att gå i kostym alla dagar i veckan! Men ta bara på er något ni verkligen gillar, det som blir fel är människor som går i kläder som de inte själva trivs i för att de är "trendiga" just nu.


Sartorialist har fotograferat i Paris och då blir resultatet som vanligt fantastiskt.


Riktigt snygg stil som jag själv skulle vilja bära



När jag blir pensionär vill jag att detta skall vara min stil!

Av Andreas Weinås - 4 oktober 2008 01:01

Levis startar ett sammarbete med designern Junya Watanabe som enligt mig är en av de absolut bästa designers just nu. Kollektionen skall bestå av bla. jacka och jeans.


snygg och aktuell passform på jeansen.


Byxorna är fodrade i rutigt tyg på insidan vilket ger en riktigt skön detalj då man rullar upp dom. Junya matchar detta med andra plagg i samma tyg i sin huvudkollektion.


Riktigt snygg siluett.

Ovido - Quiz & Flashcards