Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Andreas Weinås - 26 oktober 2008 23:04

Men.style.com gör har ett inslag på sidan då de ber kändisar och designers att välja ut sina 10 viktigaste plagg eller saker. Detta är efter hård konkurens vad jag hade valt.


Bombarjacka från Neil Barrett

Funkar till vardags som till fest, passar till fluga, slips, skjorta, t-shirt och stickat. Mitt absolut bästa köp nånsin. Här matchat med rutig slips från Gant och skjorta med tryckta hängslen även den från Neil Barrett.


Boots från N.D.C

Detta var ett par boots jag tvekade länge innan jag köpte, en klart mer vågad stil än jag vanligtvis gick i men efter 3 dagars velande köpte jag dem på 70% rea och har inte ångrat det för en sekund.

Grårutiga kostymbyxor från Luca e Alesandro

Dessa kostymbyxor har blivit mina absoluta favoriter. De har ett svagt glencheck mönster med svart, vitt, grått och en strimma lila i. Jag är en klar förespråkare för smala kostymbyxor och kommer förmodligen vara det när det inte längre är inne heller för att jag helt enkelt passar bättre i det. Här matchas byxorna med ett par bruna N.D.C ankle boots.


Fodrad Jeansjacka från Levis

Detta är ett plagg jag fick för många år sedan men som gjort comeback i garderoben och känns mer rätt än nånsin denna vintern med rådande worker/skogshuggartrender. Här har jag kombinerat den med ett annat favoritplagg - den rutiga skogshuggar skjortan från paul smith.



Ofodrad kavaj från RAER

Denna kavajen är min perfekta sommarkavaj/jacka. Den är ostrukturerad och känns därför inte för uppklädd till vardags. Variera mellan att bära den till allt från t-shirt på sommarn till stickad tröja som denna från Luke under höstmånaderna.


Svart trenchcoat från Diesel

Detta är det mest tidlösa plagget i min garderob. Samtidigt känns det aktuellt både i snitt och modell och funkar från tidig höst till sen vår beroende på mängden plagg under. Klart bättre investering än en ren vinterjacka som endast behövs under 1-2 månader i sverige. Här har jag valt att kombinera trenchen med en rutig skjorta från koppartrans, svart slips från slipsknuten och tunn stickad tröja från Hope.


Smala jeans från Dondup

Att inte ha med ett par favoritjeans bland sina 10 favoriter vore konstigt och mina favoriter är dessa från italienska Dondup som har en smal men ej tajt passform. Jag bär dem gärna med de redan nämnda bootsen från N.D.C


Hatt från H&M

Detta är det senaste tillskottet till garderoben så det är inget plagg jag burit nån längre tid men har redan fastnat för det. Hatt känns som ett plagg som har en skön historia i stilsammanhang precis som t ex trenchcoaten och det är nog den stilfullaste huvudbonaden man kan bära i höst. I vinter får den lämna plats åt den upprullade mössan när tempraturen kräver detta.

Sommarkostym från Neil Barrett

Alla män bör ha minst en men helst fler kostymer i sin garderob och detta är min personliga favorit. Den känns trots sin ofta trendfixerade designer som en kostym som kommer fungera i många somrar framöver. Jag har faktiskt inte burit den som hel kostym ännu utan endast delat upp den kavaj och byxor för sig. Detta gör att man inte tröttnar på den på samma sätt som andra plagg för den kan varieras med så många stilar, allt från jeans och kavaj till att ha kostymbyxorna upprullade som ett par chinos med en slapp t-shirt eller skjorta . Men snyggast enligt mig är att bära den som på bilden nedan.


Skinnjacka från Revolution
Även skinnjackan är något som ja tycker alla män borde ha i sin garderob. Hade jag haft råd hade jag haft flera. Fördelen med skinnjackor är att de kommer i så många olika modeller så nästan alla kan hitta sin favorit. Min personliga favorit är bikerjackan och är det nån modell jag tar avstånd från så är det skinnkavajen som håller snäppet lägre modegrad än foppatofflan..

Här bär jag min racingmodell i getskinn med en farfarströja från wrangler och en scarf som är min flickväns.


Av Andreas Weinås - 26 oktober 2008 22:20

Dagens outfit är inspirerad av den nuvarande trenden att mixa långt stickat med korta jackor och det uppklädda i flugan med det grovstickade.


Skinnjacka / Revolution

Stickad tröja / Luke

Skjorta / Riley

Fluga / Luca e Alesandro

Jeans / Minimum

Skor / N.D.C


Ovido - Quiz & Flashcards