Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Andreas Weinås - 15 oktober 2008 10:46

Höstens stora trend enligt många är Manchesterbyxan. Matrialet kommer även i kostym men det är just byxan som varit mest omtalad och onekligen är manchester ett av det mest bekväma tyger man kan ha på sig. Jag skulle absolut kunna tänka mig ett vinrött par i höst men absolut inte över 1000kr. Om man inte varit unniversitetsprofessor så har man förmodligen inte burit ett par manchesterbyxor sen man va liten och förmodligen kommer man inte heller bära dem när de inte är "inne" enligt Daniel Lindström längre.


En mycket vis man sa till mig - Varför ska jag köpa ett par manchesterbyxor? Jag har ju avskytt manchester sen jag var liten...

Det ligger mycket i det, självklart skall man våga testa nya saker för min nuvarande stil hade högstadieversionen av mig kastat mycket skeptiska blickar åt. När det är just något speciellt plagg eller matrial som man aldrig tyckt om finns det ingen anledning att springa och köpa det för att det plötsligt blivit en trend.


För att summera...Alla trender är inte för alla och det är den som skall tycka bäst om din klädsel är du själv...

Av Andreas Weinås - 15 oktober 2008 08:29

En av vårt lands största stilikoner är enligt mig The Hives sångaren Pelle Almqvist. Han klär sig i en proper stil med en bra blandning av tidlösa plagg och aktuella trender. Alltid snygg i håret och en tydlig känsla för detaljer.


 Här tillsammans med en annan av sveriges bäst klädda personligheter

Anders "Moneybrother" Wedin



Ovido - Quiz & Flashcards