Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Andreas Weinås - 23 oktober 2008 22:34

Något jag gillar när det gäller kläder är att i viss mån provocera alla förutfattade meningar om vad som passar sig i vilka sammanhang. Jag skall tilläga att jag spenderar stora delar av min fritid i handbollskretsar och med några få undantag så är uppfattningen att slipsen bör hänga färdigknuten i garderoben och eventuellt tas fram då det vankas utgång. Missförstå mig inte, det är inte så att folk har sämre stil där än nån annanstans, snarare väljer de kläder för vardagen mer i bekvämlighetssynpunkt. Skillnaden för mig är att jag ibland kan känna mig mer bekväm i slips, skjorta och rock än i ett par jeans och en t-shirt. Många blickar har man fått av tränare och medspelare när man dykt upp till träning med lite för "korta byxor" eller med "ridstövlarna" vilket naturligtvis resulterade i citat från Vanheden och frågan vart jag ställt hästen? Detta är något av det jag faktiskt ser fram emot mest när jag går till träning för hur mycket det än skojas så är det ändå mig någon på lagfesten kommer smygande och frågar om jag möjligtvis skulle kunna hjälpa dom att knyta deras slips...


På säsongens sista träning skall jag plåga vår käre assisterande coach Dennis lite extra genom att fira uppehållet med att komma till träningen iförd detta...

Bild från Neil Barrett

Av Andreas Weinås - 23 oktober 2008 14:00

Denna gången går inspirationen till den franska bohemen med kännetecken som ostrukturerad sammetskavaj, randig tröja och tvinnad sidenscarf runt halsen.


Glasögon / Olivers Peoples

Kavaj / Margiela


Tröja / Margiela


Scarf / Yves Saint Laurent


Byxor / Comme des Garcons Homme Plus


Skor / Yves Saint Laurent

Av Andreas Weinås - 23 oktober 2008 13:54

Nästa drömoutfit är en hyllning till mc kulturen med svart som genomgående färg.


Skinnjacka / Rick Owens

T-shirt / Marc by Marc Jacobs (Obamas kampanj)


Jeans / Dior Homme


Skor / Neil Barrett

 

Ovido - Quiz & Flashcards