Alla inlägg den 30 december 2008

Av Andreas Weinås - 30 december 2008 12:12

Nu har turen kommit till ett av de mest klassiska plaggen i garderoben nämligen trenchcoaten. En trenchcoat är ett plagg man enligt mig kan kombinera med nästan vad som helst. Den är lättare att klä ner än t ex den enkelknäppta ullrocken men samtidigt mer formell än en duffel. Dessa plagg tenderar till att kosta en hel del så här följer tre modeller för olika plånböcker.


Lyx: Burberry Prorsum / ca 13.000kr

Burberry är kanske det mest kända märket när det kommer till trenchcoats. Därför kändes det inte mer än rätt att ha med deras nyckelplagg som lyxalternativet. Men detta är deras spjutspetslinje och det går att hitta trenchcoats från billigare linjen "London" för ca hälften så mkt.


Medel: Diesel / 2300kr

Denna modell äger jag ett exemplar av och jag måste säga att den har varit mycket prisvärd. Det är definitivt inte samma kvalitet som Burberry eller Mackintosh men för halva deras pris är det rimligt enlig mig. Min har blivit en grundsten i garderoben som kommer finnas med länge.


Budget: H&M Commes des Garcons / 1700kr

Bättre design än detta får man inte för under 2000kr. Sen när det kommer till kvaliten så är den i klass med resten av h&ms plagg. Men för 1700kr kanske man kan ta att den inte håller i 10 år.

Ovido - Quiz & Flashcards