Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Våga vägra Daniel Lindström! - lyssna på Claes Juhlin

Av Andreas Weinås - 27 december 2008 09:57

För nästan exakt en vecka sen skrev Metro tillsammans med Cafès Daniel Lindström om vad man bör ha på Nyårsfesten. Titeln för Artikeln var; Våga Vägra Slips!

Det som slog mig var hur Daniel Lindström tänker när han tipsar om sommarens chinos, Jeansskjorta, tom en flanell under den dressade kavajen för att vara rätt ute. Allt detta är bättre än "en tråkig slips".

Ja det tror fan att det är...Det mesta är väl bättre än en TRÅKIG slips. Men kan man inte åtminstone tipsa svenska folket som verkar leva 24/7 i sina älskade chinos om något annat. Något som inte alla bär varje dag!


Jag läste Claes Juhlins blogg på kingmagazine.se och kände att han var precis rätt ute. Här följer ett utdrag  ur texten.


"Jag har egentligen bara en sak att säga om reportage med namn som: ”Så modifierar du smokingen!” ”Våga vägra klassiskt!” ”Så blir du trendigast på nyårsfesten!”.


Varför?


Så vitt jag kan se så finns det i stora drag tre olika scenarion för ditt och mitt nyårsfirande.


1: Du har fått en inbjudan där värdparet har gjort sig det omsorgsfulla besväret att skicka ut inbjudningar med just klädkoden ”smoking”. Jag kan bara utgå från mig själv i det här fallet. Skulle någon ha mage att visa sig på en sådan fest där jag själv står som arrangör (läs: arbetat livet ur mig för att kvällen ska bli så trevlig och komplett som möjligt för mina gäster.) i en ”trendigt nerklädd smokingkavaj med en skön urtvättad t-shirt och ett par härligt ostrukna chinos” så skulle jag vänligt, men bestämt krossa hans näsben med en muskötkolv.


2: Du har fått en inbjudan till en mindre formell fest utan någon egentlig klädkod. Varför inte ta tillfället i akt och vädra favoritkostymen för en kväll? En vit skjorta, en näsduk och ett par snygga skor. Inga konstigheter. Bära chinos, jeansskjortor, t-shirts med print eller sneakers kan man göra vilken dag på året som helst. Unna dig och ditt sällskap att vara en uns elegant för en gångs skull.


3: Du har inte fått en endaste inbjudan och planerar att spendera kvällen med en flaska Kron Vodka och rakblad som enda sällskap? Återigen, SMOKING TIME BABY!


Observera att du som läst ovanstående inlägg och inte hunnit fylla femton än, eventuellt kan bära dina svarta, tajta favoritjeans till lackskorna.


UNDER FEMTON SA JAG!"

av Claes Juhlin Kingmagazine

Så här bär man en Smoking enligt Claes

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51

  Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja. Bottega Veneta är det märke som kansk...

Ovido - Quiz & Flashcards