Alla inlägg under december 2008

Av Andreas Weinås - 3 december 2008 12:48

Nu har turen kommit till det klassiskt brittiska märket Burberry och specifikt deras trendlinje "prorsum". Prorsum är latin och betyder i framkant vilket är precis vad linjen försöker vara. Man har tagit steget från det klassiska rutmönstret och blir därmed inte heller utsatt för samma piratkopiering som t ex linjen Burberry London blivit. Christopher Bailey har som chefsdesigner tagit märket till en hög position i modesammanhang men bevarat märkets nyckelplagg trenchcoaten i alla sina visningar. Dock i vilt skilda tappningar, allt från neonrött till krokodilskin. En sak har de gemensamt och det är att prislappen alltid är hemskt dyr.


Burberry Prorsum Våren 2008

Extremt starka färger på klassiska plagg



Burberry Prorsum Höst 2008

Sobra höstfärger som vinrött, brunt, grått och mossgrönt i lyxiga matrial som päls och krokodilskinn. Byxan har fortfarande en smal men ej tajt siluett men också en svag bootcut.


Burberry Prorsum Vår 2009

Christopher Bailey fortsätter på inslagna linjen med svagt utvängda byxor i smal passform. Just den delen är inte en personlig favorit men var väntad med tanke på hur byxmodet sett ut de senaste åren. Nyckelplagget på visningen uppfattar jag som den tunna och slappt knäppta cardiganen som skapar en helt fantastiskt snygg look. Gärna i lager på lager med t-shirt, skjorta eller ytterligare en tröja. Gärna lite skrynkligt som att du sovit i kläderna. En klar favorit bland vårens visningar!



Designern Christopher Bailey efter Vår 2009 visningen


Bilder: men.style.com

Av Andreas Weinås - 3 december 2008 08:25

Nu listar jag tre sköna stilar på stan. Alla med lite olika stil men som för dagen fått till en bra mix.


3. Daniel Lindström

Har fått gråa hår över hans Kalle Anka kommentarer och ser honom verkligen inte som en av de bäst klädda i Sverige men här har han fått till det bra enligt mig. Synd bara att han på frågan vad han var mest trött på svarade; Gubbmodet - Jag vill att mode blickar framåt inte bakåt...Säger han iförd en skepparkavaj? Kanske dags att inse att 90% av alla trender är något som kommit tillbaka..

http://stockholmstreetstyle.feber.se


2. Fredrik

Denna stilen är jag väldigt glad i! Fredrik har framför allt lyckats med att få stilen att inte kännas för genomarbetad, något som kan vara svårt med gällande trender. Små detaljer som mössa, kängor och uppkavlade byxor ger en skön känsla.

http://stockholmstreetstyle.feber.se




1. Jonas

Detta var veckans bäst klädda i mina ögon! Han har verkligen fångat Dandystilen utan att kännas som en ointressant brat. Bra blandning av Lyxmärken som Gucci på stövlar och Second hand på halsduk. Framför allt passar han i stilen och det är det viktigaste av allt. Denna stilen hade kanske inte passat på någon av de två ovan men det är just det som är charmen, att hitta sin egen stil och köra på det...Då kan resultatet bli så här bra!

http://stockholmstreetstyle.feber.se

Av Andreas Weinås - 2 december 2008 14:14

Ger nu efter ca 2 veckor upp hoppet om att få mina Blå Lanvin sneakers jag kommit överrens med "Henrik Jansson" om.

Historien börjar med att jag satte ut en annons på Kingmagazine.se i forumet köp och sälj där jag sa att jag var ute efter ett par låga blå Lanvinsneakers. Efter några veckor skrev "Henrik" att han ägde ett par och vi kom över mail fram till att då de var i princip oanvända skulle kosta mig 1500kr och han betala frakten. De som gav mig en konstig känsla var att han inte hade några egna bilder på skorna utan endast länkade bilder från nathalieshutherman.se och hävdade att han inte hade någon kamera. Sen att han skulle skicka dem så fort han så såg pengarna på kontot. Torsdagen den 13 nov bestämde jag mig för att chansa då jag hade både hans mail, kontonr och hemadress och satte över pengarna. Helgen gick och på tisdagen hade jag fortfarande inga skor. Då talade jag med polisen och fråga hur man kunde gå till väga. De trodde att det skulle vara tämligen enkelt att få tag i honom men rådde mig att maila igen. Detta gjorde jag och då svarade han att han vart bortrest men skulle skicka skorna imorn på dagen så att jag hade de senaste fre 21 nov. Han hävda att posten skall ha sagt att det kunde dröja till den 24/25 i värsta fall. Blåögd som jag är köpte jag historien och kände mig återigen mer trygg då han nämnde att det var viktigt att jag svarade så fort jag fått skorna. I fredags hade jag ändå inte fått några skor och då var måttet rågat. I ett lugnt men bestämt mail bad jag honom att endast föra tillbaka de 1500kr och inte skicka skorna om detta inte var gjort. Var det gjort krävde jag ett bevis som ordernr eller kvitto på sändningen, annars skulle jag polisanmäla honom för bedrägeri. Igår hade han fått helgen på sig att svara och inga pengar hade under måndagen dykt upp så jag polisanmälde ärendet och hoppas av hela mitt hjärta att det kommer kosta honom det 10 dubbla han tjänade på blåsningen. Om någon vet nått kul sett att jävlas med honom har jag både hans mail, och kontonr så kom gärna med förslag som kommer att göra hans liv till ett helvete...Och jag vet! Jag förtjänade kanske att bli blåst så det är bara att låta kritiken hagla!


Dagens shoppingtips är därför att inte handla med privatpersoner över internet :)


Dessa lär jag knappast se något av iaf...

Ovido - Quiz & Flashcards