Alla inlägg under oktober 2008

Av Andreas Weinås - 2 oktober 2008 22:27

Jag har funderat fram och tillbaka och lägger nu ut min marc rock för försäljning. Lite beroende på hur mycket jag kan få för den. Först och främst måste jag se om det finns nått intresse och det bär mig emot då jag älskar den men har inte haft speciellt många tillfällen att använda den.

Tanken är att den ska gå till högst bjudande, men kommer att ha nån typ av smärtgräns. Om någon är intresserad att bjuda på den kan man göra det genom att skriva till mig på: mr_swifty@hotmail.com eller genom att kommentera inlägget.


Marc By Marc Jacobs SS/08

Stl. Large

ordinarie pris 5400kr


Ett av få tillfällen jag använt den.


Av Andreas Weinås - 2 oktober 2008 22:25

Tre nya exempel på sköna stilar.


Snygg brosch


Stickad Kavaj

Bilder: www.thesartorialist.com


Skönt sätt att bära en halsduk

Bild: www.rodeo.net

Av Andreas Weinås - 2 oktober 2008 00:25

Detta kommer vara mitt första inlägg utan någon som helst bild i. Anledningen till detta är att Kingmagazine.se envisas med att använda bildspel där det ej går att spara bilderna. Så jag får istället lägga upp en direktlänk till bilden i slutet av inlägget.


Nu till vad bilden visar. Detta är den ultimata höst och vårjackan enligt mig. Den har hög knäppning och kan bäras som jacka, Du kan även fälla ner kragen och få en skräddad kavaj. Den är precis så avslappnad så att du kan bära den till jobbet men samtidigt så proper att du kan gå ut och festa i den bara genom att kombinera med ett par andra plagg. Den är i ett klassiskt matrial som tweed och går inte ur tiden. Kan kombineras med allt från jeans till kostymbyxor m.m


Varför försöker jag då övertala er att detta är guds gåva till höstgarderoben och varför har jag inte bara köpt den om den är så fantastisk?  jo....det är så att den kostar:...

http://www.kingmagazine.se/Guiderna/Stora-shoppingguiden/Hostens-stora-shoppingguide-del-7/?t=q&imgId=1.grifoni_kavajjacka.jpg

Av Andreas Weinås - 1 oktober 2008 15:42


Jag fastnade för denna bilden från Robert Geller. 

Jag tycker stilen är magisk då den balanserar mellan Johnny Depp och Pete Doherty och är helt beroende av attityd för att funka. Något som fotografen och stylisten lyckats med perfekt i detta fallet.

Av Andreas Weinås - 1 oktober 2008 15:39

Skön stil med dr martens och mössa, tveksam till örhänget.


Marinblått och svart är en riktigt snygg combo.


Detta är kanske något extremt men trenden att mixa smalt nertill och stort upptill håller i sig.

Ovido - Quiz & Flashcards