Alla inlägg den 4 september 2008

Av Andreas Weinås - 4 september 2008 10:42

Hatten är en av de accessoarer jag är mest kluven kring. Inget plagg kan få en outfit att se så schysst och stilfull ut för att i ett annat sammanhang se ut som du just klev ur big brother huset efter vart där sen 2002. Nästan alla stora stilikoner genom tiderna har någon gång sammankopplats med hatten tex frank sinatra, Humphry Bogart och nu Pete Doherty. Viktigt är att välja hatt efter va som passar ditt huvud och försöka finna din stil med inspiration av andra. Här kommer två hattar jag tycker är schyssta och min egen tolkning.


Bailey of Hollywood / Asos.com / 355kr




ASOS / Asos.com / 200kr


Hatt / Prickig katt / Violas

Trenchcoat / Diesel / NK Denim

Jeans / Dondup / Kungsgatan 9b

T-shirt / Neil Barrett / Kungsgatan 9b

Skor / N.D.C / Kungsgatan 9b


Av Andreas Weinås - 4 september 2008 08:39

Idag var jag inne på Cafe.se och läste lite ur Daniel Lindströms modeblogg. Där hyllar han en kostym som enligt honom är hösten glädjeämne. Självklart får det stå för honom och det kan va kul med nått extremt men ja kunde inte låta bli att tänka: Dettta måste vara en av de minst tidlösa kostymerna jag nånsin sett? Kommentera gärna om ni tycker jag har fel. Sen kan ja säga att den är inte gratis heller...Men för all del Stefan 16år...du ska ju ta och köpa din första kostym nu och klart du ska lägga dom här 10-15000kr som den troligtvis kostar..varför? för jag är Daniel Lindström och skotskrutigt is the shit this fall...


Comme des Garçons Homme Plus                                              
        

 

Bild:Cafe.se

Ovido - Quiz & Flashcards