Alla inlägg den 6 september 2008

Av Andreas Weinås - 6 september 2008 23:24

I kväll var det middag för andra helgen i rad på restaurang Vasastan, med enligt mig stans mest prisvärda oxfile. Det var en lugn tillställning med goda vänner och detta var kvällens outfit...



Jacka / Neil Barrett / Kungsgatan 9b

Skjorta / Present
Byxor / Luca & Alesandro / Skeppsbron

Skor / N.D.C / Kungsgatan 9b

Fluga / Luca & Alesandro / Skeppsbron

 


Av Andreas Weinås - 6 september 2008 10:28

Det kanske är svårt att kalla kostym en trend då många yrken har haft den som en del av deras dresscode i många år. Det jag talar om är kostymen till vardags. Jag själv tycker att det är svårt att känna sig tillräkligt avslappnad på stan i kostym men det handlar oerhört mycket om passform, färg och vad du har till. Stor stickad halsduk gör direkt kostymen mer avslappnad (tänk jude law i alfie) eller en stickad tröja under, att välja en annan färg än svart kan också ta bort den formella känslan. Mitt tips är grövre ull eller tweed i höst då det är varmt och har en naturligt mer höstlik look än siden, bomull och linne. Och sist men inte minst så tycker jag personligen att kostymen ska vara smal i snittet, tänk engelskt ej amerikanskt.


Varvatos



Pringle of Scotland



Burberry Prorsum

Bilder: men.style.com

Ovido - Quiz & Flashcards