Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Andreas Weinås - 6 januari 2009 23:24


Louis Vuitton med Marc Jacobs i spetsen lanserar i dagarna en graffitikollektion för att hedra den bortgångne Steven Sprouse. Om det är något jag inte skulle köpa så är det en väska med "årets tema" på, i detta fallet graffiti. Ja kan förstå tjejer som köper en klassisk LV väska med tanke på hur tidlös den är och är en väska för resten av livet men dessa påhitt kan ju omöjligt köpas av någon med normal månadsinkomst.


 Weekendbag



Sneakers



För alla skejtare med för mycket pengar...En skateboard med tillhörande väska. Tyvärr finns det endast tre st och de kostar 8250 $.

Bilder: www.cafe.se

Av Andreas Weinås - 6 januari 2009 14:06


Budget:


Loake 1880 / ca 1500kr

Detta är en kvalitetssko till mycket bra pris. Loake är hovleverantör till det engelska kungahuset och är ett respekterat märke när det kommer till kvalitet för pengarna. Detta märke skall säljas på Nilson från och med iår och kommer kosta från 1500kr och uppåt.


Medel:


Crockett&Jones / ca 4000kr

Att säga att ett par skor för 4000kr är medel kan låta konstigt men när det kommer till kvalitetsskor så brukar man få vad man betalar för. Jag hade tänkt att använda ett par Paul Smith som medel men då jag inte kan svara för om hans skor i 3000krs klassen är bättre än mitt budgetalternativ så valde jag ett säkert kort som Crockett&Jones som kvalitetsmässigt är det bästa du kan köpa i sverige. Dessa skor kommer med rätt omvårdnad hålla i minst 15 år. Utan tvekan mina personliga favoriter!




Lyx:

John Lobb Paris / ca 10.000kr

Detta är skornas motsvarighet till Rolls Royce. John Lobb är känt framför allt för sina bespoke ( måttbeställda) skor men de vanliga skorna är sedda som de bästa i världen i konfektionsväg. Man kan tycka att det är orimliga priser men tanken med dessa inlägg är att inspirera och visa vad som finns.

John Lobb säljs så vitt jag vet inte i Sverige men går att finna i bla Paris och London.


Ovido - Quiz & Flashcards