Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Andreas Weinås - 18 januari 2009 21:41


I slutet på veckan fick jag verkligen tänja på månadens budget för dessa två godbitar.

Kostymen är från Mauro Grifoni och inhandlades på Kungsgatan 9b i torsdags då de hade sin sista öppna dag innan pausen. Dagen till ära valde de att sätta 80% rea!

Kostymen som konstigt nog fanns kvar i min storlek sitter bättre än många av de modeller jag provat genom åren och blev min för det blygsamma priset av 1700kr.



Det andra reafyndet var denna halsduk i tunn och fin ull som var nersatt till 50% på ströms. Sen när även ytterligare 20% på reapriset drogs av var det inget snack och 316kr var även det ett lågt pris.

Av Andreas Weinås - 18 januari 2009 13:07


Jag har sagt det innan och jag säger det igen, Scarf och halsduk till kostym är fantastiskt! Det lyckas tona ner formaliteten i kostymen som kan infinna sig med slips och fluga men på samma gång ger den resten av klädseln ett lyft och man känner att det händer något.

Perfekt för den som inte använder kostym som ett måste utan endast för att det är snyggt.

Notera detaljern som längden på byxorna, handskarna och väskan som också bidrar till att helhetsintrycket höjs.


Bild: www.thesartorialist.com


Ovido - Quiz & Flashcards