Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Andreas Weinås - 14 januari 2009 21:12


Detta är vad jag använder för att fräscha upp mina skor.




Använd först en färgad eller neutral skokräm på den avtorkade skon. Efter detta låter du krämen sätta sig i ca 5 min. Använd en tygtrasa för att torka bort överbliven skokräm och avsluta med en nylonstrumpa för att få skorna att skina extra mycket.




Dessa två skor är från samma tillverkare och har exakt samma grundfärg. Den vänstra är behandlad med ofärgad skokräm och har endast blivit lite glansigare sen den köptes. Den högra däremot har behandlats med brun skokräm och fått en djupare, mörkare glans men även förlorat skiftningarna i grundfärgen.


Vilken nyans gillar ni bäst?




Av Andreas Weinås - 14 januari 2009 18:20


T-shirten är ett av de plaggen som verkligen hör sommaren till.

 


Även om vissa tycker att t-shirt hör ungdomen till tycker jag äldre kan bära upp det då det går att variera sin klädsel beroende på vad du har till.

Med en kavaj eller kostym till kan du få en trendig festoutfit som inte är lika formell som om du valt skjorta.


Tillsammans med ett par slitna jeans finns det nog inget plagg som passar bättre än just den lite slappa, rundnackade t-shirten.

 


Modet har förändrats även bland t-shirtar. För några år sedan skulle alla modeller vara V-ringade, tighta och gärna med märkes logga tydligt över bröstet.

 De senaste åren har varit en motreaktion där de blivit mer oversize med rund nacke och korta eventuellt upprullade ärmar.

Av Andreas Weinås - 14 januari 2009 13:54


En trend som jag tror kommer att slå hårt hos oss i Sverige är seglarskon.

 

Paul Smith



Många svenskar har tidigare valt dessa stilfulla alternativ av skor på sommarn, särskillt här på västkusten där segling är populärt. I år kommer dessa klassiker i någorlunda ny tappning hos många av de stora märkena och ofta i starka färger.

Lanvin



 Jag tror hoppas inte att denna klassisker blir förstörd i mina ögon efter sommarens eventuella explosion.

 

Giorgio Armani


Av Andreas Weinås - 14 januari 2009 00:42


Detta är det första inlägget i vad som skall bli en guide till vad jag kommer satsa på i sommar. Det är inte frågan om vad som kommer vara mest rätt eller inne utan endast mina ljusglimtar ur sommargarderoben.


Det första inlägget går till mina senast köpta skor från belgiska N.D.C för förmånliga 500kr (ordinarie 3200kr)

 

Jag har valt att inte sätta en gummisula på dessa skorna och istället vänta med att använda dem tills klimatet tillåter en lädersula som både är stiligare och andas bättre. Skulle skorna efter sommarn blivit lite slitna går alltid att lägga på en sula till nästa vinter. Viktigt att komma ihåg är att bara för att du sulat om dem behöver inte ovanlädret tåla regn eller snö.

 

Dessa skorna kommer främst bäras utan strumpor till ett par marinblå shorts eller något uppvikta kostymbyxor men funkar även bra till jeans.


Ovido - Quiz & Flashcards