Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Andreas Weinås - 8 januari 2009 16:50


Det är vad som gör denna skepparkavajen till den snyggaste jag sett.

Bild: www.thesartorialist.com



Av Andreas Weinås - 8 januari 2009 11:46

Efter påtryckningar i kommentarsfälten tänkte jag publicera lite vardagsbilder på mig själv trots den dåliga bildkvaliten. Då min stil kan vara väldigt varierad vill jag visa detta genom att ha med allt från en casual stil till mer dressade stunder i vardagen.


               

Så här ser jag ofta ut en vanlig dag. Tröjan är en present från mor min och i övrigt så är det en blandning mellan allt från H&M till Neil Barrett.


              

Detta var julklappen från Viola. Jeansen från Dondup av modellen Sam, här tillsammans med ett par boots från N.D.C


Av Andreas Weinås - 8 januari 2009 11:22


I julklapp hade min flickvän hittat ett par grymma jeans till mig. Jag skall erkänna att jag hade tipsat henne om dom men dessa har, sen jag fick dem varit det enda par jeans jag gått i. Modellen heter Sam och är mitt andra par från italienska Dondup. Det är ett märke som har fantastisk kvalitet men som känns diskretare än t ex andra italienska märken som Dsquared och D&G.

Det jag gillar med denna modellen är hur två olika storlekar kan fungera lika bra beroende på vad du är ute efter. Jag gillar mina jeans på gränsen till för små för att sedan låta dem formas efter mig tills de sitter perfekt. Men gillar man en lösare fit kan man gå upp en eller tom 2 storlekar utan att förlora passformen. Denna modellen är den som sålt bäst på Kungsgatan 9b och är i en ganska ljus tvätt. Sandro som driver butiken har agenturen på Dondup i Sverige och till nästa säsong kommer dessa uteslutande säljas på kungsgatan i göteborg.


                   

Bild: www.kingmagazine.com


Av Andreas Weinås - 8 januari 2009 09:09


För er som följt bloggen ett tag nu vet säkert om att jag var väldigt intresserad av Lanvins låga sneakers modeller. Så intresserad att jag faktiskt köpte ett par. Trodde jag... Men nu ska vi inte älta det utan fokusera på att sammarbetet mellan Acne och Lanvin har resulterat i en ny modell.

 

Samma design som de tidigare high-topsen men nu i jeanstyg.


Visst är det snygga, inget snack om saken...Men det är fortfarande samma modell som tidigare med Acnes tveksamma kvalitet i jeanstyg och ett pris på ca 400 Euro.

Bilder: www.cafe.se


Då skulle jag snarare rekommendera de klassiska lanvinmodellerna som går att få tag på till ett ganska reducerat pris runt om i Europa.

Ovido - Quiz & Flashcards