Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Besöksrekord på nyårsafton

Av Andreas Weinås - 2 januari 2009 18:52

Årets sista dag blev också bloggens populäraste då för första gången över 200 unika besökare varit inne och läst under ett dygn.

 


Man har börjat se vissa tendenser som att besökarantalet minskar på helger då förmodligen färre sitter vid datorn. Annars så har takten på besökarna ökat från månad till månad men detta är inte så konstigt då det tar ett tag för folk att höra talas om den. Något som jag tyckte var lite konstigt däremot var att antalet besökare ökade med endast ett fåtal mellan oktober och november för att sen lavinartat öka med över 1000 besökare mellan november och december.

Hoppas att trenden håller i sig och jag skall försöka tillmötesgå era önskningar om ni har några angående vilka ämnen som skall tas upp.


Jag kan nämna att det förbereds en hel del om vårens och sommarens plagg och stilar men kommer nog vara lite mindre trendbetonat och mer tidlöst stilmässigt. Men självklart kommer en redovisning från vårens visningar och vad jag gillade bäst.


God fortsättning önskar Andreas på Fashion4fun


 
 
Ingen bild

Fredde

6 januari 2009 19:29

Hej.

Det skulle vara väldigt kul och inspererande att få se lite mer vardagla outfits från dig. Tokgillar din stil verkligen och skulle vilja ha lite mer inspiration om vardagsklädsel.

Har tack vare din och andras bloggar blivit väldigt bred i mitt sätt att klä mig och har därför ganska svårt för att bestämma mig för vilken klädstil jag tillhör. Har tidigare klätt mig mycket i t-shirts och pikéer, men nu vill jag gå mer mot en uppklädd outfit samtidigt som den ska innehålla mycket sneakers med mera.

Långt inlägg vart det, men hoppas du förstår lite hur jag menar.

Tack på förhand! // Fredde

 
Ingen bild

Andreas Weinås

6 januari 2009 23:17

Tack så mycket Fredde!


Jag lider själv av samma i-landsproblem stundtals då man kan variera sig väldigt i sin klädstil. Jag har väl den senaste tiden gått mer åt det dressade även till vardags men har tyvärr en förkastligt dålig kamera så jag har valt att inte lägga ut så mycket egna bilder. Jag har som mål att ändra på detta och ta fler bilder till vardags.


Jag gillar din tanke med uppklätt mixat med sneakers och liknande.


Hoppas jag skall kunna fortsätta inspirera med bättre kvalitet i fortsättningen.


MVH //Andreas

 
Ingen bild

Fredde

7 januari 2009 23:22

Tjena, gillar inte bara din blogg utom också ditt goda engagemang.

Det är liksom kul att klä upp sig men samtidigt så får man anpassa sig till vad man ska göra. och det är det som är ganska svårt.

Även om det är skit snyggt att bära slips eller fluga tillsammans med i klädkombinationer så kan man ju inte alltid ha det.
Och just dem tillfällena som man inte bär det så blir det relativt svårt att finna inspiration till ens vardagliga outfit.

En enkel fråga bara. Vad anser du om Moncler jackan? Bu eller bä? :)

MVH // Fredde

 
Ingen bild

AndreasWeinås

8 januari 2009 08:33

Sant som du säger! Stil är väl absolut att kunna anpassa sin klädsel efter tillfälle utan att kompromissa med vad du själv gillar. Även om du är en t-shirt och jeans kille så kanske man måste vara beredd att bära kostym vid vissa tillfällen och som du säger så finns det tillfällen då flugan och slipsen får stanna i garderoben. Jag skall försöka lägga ut lite vardagsbilder nu i veckan och visa på hur jag tycker man kan klä sig dressat på ett avslappnat sätt. Mycket handlar om material och snitt snarare än själva plagget då en kavaj och skjorta kan vara allt från smoking och dubbla manschetter till ofodrat och skrynklig buttondown.

Monclerjackan är en klassisk jacka och varken bu eller bä enligt mig. Gillar man den gör man verkligen inte "fel" i att köpa den men jag har aldrig fastnat tillräckligt för att själv skaffa en. Se den inte som ett trendplagg utan som ett varmare och tidlösare alternativ av dunjacka istället för den uttjatade "gåsen"

Tack och lycka till

MVH //Andreas

 
Ingen bild

Fredde

8 januari 2009 12:24

Jag tycker detsamma angående Monclerjackan. Problemet är att man inte riktigt kan matcha den med en mer upplädd outfit. Känns inte som någon vidare kombination. Kanske man ska satsa mer på en rock eller liknande.

Ett plagg som jag har fastnat mycket för på sistonde är farfarströjan. Tycker mycket om den lösa passformen tillsammans med favorit jeansen från Pour modell Kennedy och ett par sneakers eller boots.

Just nu ser jag mycket fram emot att plocka fram trenchen och få en mer vårig/somrig känsla.

Ha det! // Fredde

 
Ingen bild

Andreas Weinås

8 januari 2009 15:31

Nä, monclerjackan får precis som alla korta jackor stå tillbaka när det kommer till att ha kavaj under. Men det man kan göra är att låta själva jackan stå i fokus i outfiten och sen låta de andra plaggen komplitera.

Rocken är ju mer klassiskt dressad men allt behöver inte vara det. Mitt råd är att välja den som passar till flest saker i garderoben och kanske använda trenchen till de mer uppklädda tillfällena. Alla ens plagg kan ju inte passa till allt. I en dunjacka kommer du garanterat inte frysa.


Farfarströjan är ett fantastiskt plagg och är väldigt snyggt att använda i lager på lager med t ex en lite uppknäppt skjorta plus cardigan över.

Min trench har används flitigt i vinter med då den är svart och lite trist på sommarn. Men det kräver ett par lager av plagg med en riktigt tjock tröja under för att det ska fungera på vintern med.

//Andreas

 
Ingen bild

Fredde

8 januari 2009 16:53

Håller helt med dig. Funderar på att starta en liten blogg jag med och publicera lite egna outfits. Men jag kan återkomma med det efter att jag har hittat min kamera som försvunnit under allt jul stök :(

Brukar du köpa kläder i second hand butiker? Jag har lagt märke till att man kan hitta riktigt schyssta accessoarer som flugor med mera.

// Fredde

 
Ingen bild

Andreas Weinås

9 januari 2009 08:22

Tycker jag du gör helt rätt i! Dela med dig av vad du gillar så tror jag det blir kanon. Skriv adressen så ska jag kolla den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51

  Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja. Bottega Veneta är det märke som kansk...

Ovido - Quiz & Flashcards