Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Claes Juhlin

Av Andreas Weinås - 13 januari 2009 00:21

En svensk stilikon som stigit avsevärt på min lista är modeskribenten Claes Juhlin på King Magazine. Han utsågs nyligen till den 13:e mäktigaste bloggaren i ämnet och precis som Olof Enckel på Manolo är han kostymmodets förkämpe.

 



Jag gillar framför allt hans blandning mellan klassiska välsittande kostymer och små trend detaljer som något kortare byxor, matchande av klockband eller bälte.



Trots att han då och då kanske bryter mot några av de mest konservativa stilreglerna inom klassiskt mode så känns det som han är medveten om dem och detta gör det hela till något spännande istället för stelt.



Hade jag rekommenderat någon eller själv fått köpa endast en kostym så hade den sett ut så här. Att man inte kan ha mörkblått på t ex begravning är en myt då dresscoden är mörk kostym inte svart. Just denna modellen från Lindeberg har perfekt passform, så otroligt mycket snyggare med blått istället för svart och tillsammans med den matta grå slipsen är den här outfiten näst intill perfekt enligt mig. Jag hade gärna sett ett par bruna skor istället för de svarta.

 


Jag rekommenderar ett besök på hans blogg

"Stiljournalen" på www.kingmagazine.se där jag hittat dessa eminenta bilder.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Weinås - 12 februari 2009 08:43

  Nu efter mycket besvär och fantastisk hjälp av Fabian på fabels värld är den nya versionen av Fashion4fun klar!  Den hittar ni på http://fashion4fun.com   Den här sidan kommer finnas kvar för er som vill läsa äldre inlägg men ej uppdateras. Kommen...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 16:21

  Många av er har säkert redan sett det och en del har kanske ingen facebook profil men för er övriga vill jag nämna att fashion4fun nu finns som grupp på facebook. Även om den inte uppdateras jätteofta så kommer viktiga händelser och ev. kontaktinfo...

Av Andreas Weinås - 11 februari 2009 08:29

  Ett stort steg imot att bli vuxen är när man för första gången skall omplacera sina sparpengar i en bankportfölj. Det är något av en ovan situation där det gäller att få klart för sig vilken typ av risk man vill ta för att öka värdet på sina arma s...

Av Andreas Weinås - 10 februari 2009 21:13

  Jag spinner vidare på konsten att matcha färger tillsammans och olika effekter detta kan ge. I inlägget "blå/beige/brun" nämnde jag hur tre färger kan passa bra tillsammans och i detta inlägget kommer jag gå in på hur man bäst plockar upp en färg u...

Av Andreas Weinås - 9 februari 2009 10:51

  Jag skrev ett inlägg om hur det vida modet i byxväg är på väg att få ett rejält uppsving. Fat denna gången är det på ett nytt sätt. Byxorna ger lite av en Charlie Chaplin känsla och har ofta relativt hög midja. Bottega Veneta är det märke som kansk...

Ovido - Quiz & Flashcards